Ångest

Det vart ingen bio igår.. Jag hade ju en biocheck som jag fick av jobbet i julas som jag tänkte använda. Men nejdå, självklart har den gått ut! Så då vart jag så förbannad så vi struntade i det. Gick hem till Sofias syster istället och kollade på en film.


Idag är det ingen bra dag.. Verkligheten har kommit ifatt mig.
Orkar ingenting och har inte lust med nått. Vill bara lägga mig under täcket och försvinna.

Men som tur är har jag fått lite gjort idag iaf. Jobbade 7-14 sen när jag kom hem vart det en långpromenad med Shiva i skogen. Hur skönt som helst..
Och nu kan jag inte bestämma mig för vad jag ska göra. Vet inte vad jag har lust med?
Det visar sig med tiden..

Bio

Kom hem för ett tag sen. Har vart på stan med Andreas och Sofia. De måste vara det klockrenaste paret, som helan och halvan, från helt olika världar. Men det kanske är det som är bäst för att få ett förhållande att funka.? Men iaf, jag skrattar så jag nästan gråter när jag är med dem. :) Hur roliga som helst..



Nu ska jag strax iväg till Sofia. Vi ska på bio, men problemet är alltid att vi aldrig kan komma överens, eller det är väl mer att ingen av oss kan bestämma :P Men men, det löser sig.

/You know you love me..

Vilken slump

Var inne på youtube och kollade lite, och av ren slump kom jag in på Evanescence. Har försökt komma på vad dem heter hur länge som helst, för jag älskar deras låtar. Men nu hittade jag dem iaf :)

Snyggaste i världen

För alla er som missat Gossip Girl. Stackars er. Serien har några av världens snyggaste människor.
Enligt mig iaf ;)

Ed Westwick (Chuck Bass)


Taylor Momsen (Jenny Humphery)


Det sjuka är att hon bara är 15.


Nothing can touch me

Kom nyss hem från jobbet. Har vart en riktigt jobbig dag.. Kom till jobbet vid 12, sen vid 13 åkte jag och chefen in till stan för vi skulle träffa en läkare som jag har haft kontakt med eftersom jag vart sjuk mer än 4 ggr på 6 månader. Vet inte vad meningen var med det för det var ingen som hade nått att säga. Jag kände mig som ett psykfall, när de säger att det inte finns någon bakomliggande förklaring till varför jag vart borta från jobbet. Är ju inte så att jag vart borta 100 ggr. Men tydligen var dem tvugna att kolla om jag mådde dåligt eller blir mobbad på jobbet :P Höll på att dö när de sa så. :P
Men men.. nu är jag iaf klar med alla jobbiga möten. Så det är bara att jobba på..

I morgon är jag iaf ledig. Så då blir det att träffa Sofia och gå en sväng på stan. Brukar aldrig bli att vi handlar nått, vi gör allt annat istället :P




Haha :P

Work

Blir mycket jobbande den här veckan. Igår 16-22, samma tid idag, i morgon 12-20, fredag ledig, lördag 07-14, söndag 13.30-22. Väldigt roooligt /:


Jag vill verkligen åka utomlands. Helst nu på engång. Men finns aldrig någon som kan följa med, så börjar fundera på att dra själv. Just nu är jag inne på att åka iväg till Australien eller Thailand och jobba några månader. Men det är så mycket som måste fixas först och många beslut att ta. Så får nog tänka på det ett tag till.
Någon som vill följa med?



BMI

Kollade på Sanningen bakom Size Zero. Enligt dem är jag extremt underviktig och har anorexi.?! Tycker det är helt sjuktatt dessa människor som ska kunna det här med BMI säger så. Alla ser ju olika ut. Tycker inte att man kan säga att har man BMI under 18 så är man sjuk. Jag har det och jag är inte sjuk på något sett. Visst jag har fel på min sköldkörtel som gör att ämnesömsättning är för snabb. Men jag har gått på väldigt många undersökningar där dem testa allt möjligt. Och jag mår hur bra som helst. Jag förstår om folk tror att jag är sjuk. Eller att jag var sjuk för några år sedan när jag bara vägde 45.kg. Men jag har väldigt svårt att gå upp i vikt, så jag kan inte göra något åt det. Alla som känner mig vet att jag älskar mat och jag äter nästan jämt. Jag skulle gärna vilja gå upp i vikt om det bara gick, och förhoppningsvis kan jag det någon dag. Det är inte världens lättaste att vara super smal heller. Bli anklagad hela tiden vart man än kommer att man är sjuk, och hur man kan göra så mot sig själv.
Jag har själv levt med en släkting som hade/har svår anorexi. Och det jag lärde mig var att man behöver inte vara sjukt  smal för att vara som sjukast. Det är oftast personer som är "normalt" smala som kanske vart väldigt överviktiga och börjar banta som tillslut fått anorexi, som är sjukast. Iblans syns det inte på utsidan men hela insidan är förstörd.


Jag blir iaf väldigt hungrig varjre gång jag kollar på sånna här program. Så det vart kladdkaka, glass, grädde och vindruvor. Där ser ni, jag äter faktiskt ;P









Satans tv!

Jag är riktigt förbannad! Är på sånt där riktigt tv humör, men då är boxen knäpp. Hälften av kanalerna funkar inte, och andra hälften hackar. så det går inte att kolla. Alltid nått fel på mina grejer! Någon annan som har problem med tele 2?


Hade det iaf jätte bra i Kumla i helgen :) Men det dröjer nog ett ganska bra tag innan jag får träffa mina hjärtan igen /:


/A

Mina hjärtan


Bim och Linn :)




Lovely B ;)



Visst har jag heta vänner? ;)

Kumla.

Tllbaks i ångest staden nr 1. Men har ju tur att jag har så många underbara vänner, så det bara är kul att vara här igen.
Blir iaf utgång här i stan idag. Måste testa nyöppnade Zäta ;P

Är just nu hemma hos the lovely B. Är fullt hus här med ungar. Och Bim springer runt som en sönder stressad tant :P Så är mina vänner. Fast de stressar så är det som att tiden står still, aldrig bråttom. Medans jag sitter här och undrar hur jag ska hinna allt.? :P

Blir iaf förfest hos en vän jag inte träffat ordentligt på flera år. Kommer bli mycket "gamla minnen snack" från när vi var 16 och levde rövare :)

Kommer bli Guld!


Linn, Maria, Sandra, Bim och Jag.


Väntan

Sitter här och väntar på Sofia som ringde för ca 30 min sen och sa att hon alldeles strax skulle vara här. Sego!
Jag ska följa med henne och hämta hennes bil som är på lagning, eftersom hon inte kan köra själv med sin brutna axel. Skulle helst vilja sova, är helt slut. Vet inte varför, för jag sover hur bra som helst. Men men, ikväll ska jag jobba till 22. Och imorrn blir det Kumla och mina hjärtan :)

 
Jag, Linn, Bim och Maria på maskerad 25/12.

Only I


Only I can change my life. No one can do it for me.







Utekväll

Hade hur kul som helst igår. + att Nasse var med också :) 
Började lite segt, var inte alls mycket folk på lotus när vi kom dit. Men det kom fler och fler hela tiden så tillslut var det smockat på dansgolvet. Kvällen slutade med en helt okej efterfest med roligt folk :)


Idag kom min pappa på besök. Jag och Py mötte upp honom på stationen och gick och käkade på ett full smockat Ming Palace. Var nog länge sen jag skrattade så mycket.. Det var så mycket folk så det var kö. Och ena kyparen var helt förstörd och gick och skrek på alla som jobbade där och sprang runt som en tok, helt hysterisk :P
Sen blev det en sväng på stan, och sen hem hit innan han skulle åka igen. /:

Är ganska trött efter igår så idag blir det tvär lugnt framför tvn..


Big girls don´t cry

Nu är Py här och vi är strax redo för att dra ut på stan ;)

 

Visst är vi heta? ;P

Strong Again

Ikväll blir det utgång! :) Var egentligen meningen att jag skulle till Sthlm, men det blev inget. Så kan det vara när man är en väldigt upptagen person :P

Men min älskade syster dotter kommer hit, Py. Låter som att hon är typ 6, men hon är faktiskt 19. Vi har en lite knepig familj :P Men så kan det vara. Vi ska iaf ut, men vart är frågan.? Det visar sig med tiden.

Kanske skriver mer sen, annars blir det i morgon.



/You know you love me.

Alla känner apan..

Alla känner apan..

Har bott här i Eskilstuna i 1 år nu. Känner inte så jätte många utanför jobbet då jag jobbar väldigt mycket. Men rätt som det är kommer det in någon på jobbet och säger - Hej Alexandra. och börjar prata med mig som om att vi känner varann. Som igår. Helt plötsligt har jag en kund som säger just -Hej Alexandra. Jag ska hälsa från han mörka du vet.. Öh va? Han mörka? mörkhyad eller mörkt hår? Fattade ingenting. Och vem var han? Ja det händer faktiskt skumma saker på Konsum  :P

Och stackars Sofia då.. Hon har precis köpt en ny bil. Men var tvungen att lämna in den på en verkstad för det var nått som var tvunget att fixas. Precis när hon lämnat bilen. Halkar hon och bryter axeln! Helt sjukt. Men knäpp som hon är så kom hon till jobbet kl 7 i morse och ska jobba! Hon är helt galen. Men tillslut så kom smärtan ikapp och hon fick gå hem. Lilla gumman, jag började nästan gråta när jag såg hur ont du hade.
Själv har jag bara brytit mina tår ett antal gånger. Och bara det gör ju fruktansvärt ont. /: 

Vem ska jag nu gå ut på stan med och göra Eskilstuna osäkert ;)



Nu börjar strax The Mentalist som börjar idag. Verkar super bra, men får se om jag orkar hålla ögonen öppna.

/A


I see your Halo

Beyoncé blir ju bara bättre och bättre.

Läste på Ticnet att det finns ett meet & greet packet man kan köpa. För endast 15250 kr får man:

 Ståplats i VIP-område,Foto med Beyonce
VIP Entré, Förfest i eget VIP-rum
Lyxig middagsbuffé
Tillgång till bar som serverar kvalitetsviner, öl och alkoholfritt
Tillgång till eget merchandiseutrymme
Exklusiv väska innehållande turnébok m.m
Laminatpass och/eller armband
Ett års medlemskap i Beyonces officiella fan club
Tillgång till evenemangsvärd/värdinna


Lite väl va?

http://www.youtube.com/watch?v=70AgyIEnBRE


Ny Blogg.

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och gjort en ny blogg. Var 100 år sen jag skrev sist i min blogg på aftonbladet. Vet egentligen inte varför, har väl helt enkelt inte haft tid eller ork. Men nu ska jag iaf börja skriva igen, och det ska bli mer än det vart i min andra blogg. Hope You Like It :)


RSS 2.0