Jag är en bilägare!

Yes nu har jag äntligen hittat en bil, och köpt den :)
Har kollat på den ett tag på blocket och nu är den min!
Så nu blir det massa far och fläng kan jag lova.. Kommer ha super kul i sommar.



Var och träffade min käre pappa idag med.. Fick ha massa samtal som var ganska jobbiga, men det går framåt och det är jag väldigt glad över. Älskade älskade pappa!




Ne nu ska jag ut och fara i min fina röda bil ;)


Svart

Finns inte så mycket att skriva om helgen förutom att det är ett totalt mörker. Vet inte om jag ska skratta eller gråta :P
Minns iaf att jag och Sofia hade hur kul som helt :)





You spin my head right round

I morgon blir det utgång med Sofia!  :) Jihoo!
100 år sen sist..



Mupp

Nu är jag här igen.. Orkar inte skriva nått speciellt, så här är lite bilder istället.

Från igår kväll..


Denise och Heidi


Joanna och jag.. :P



Satt och käkade på det där i säkert 2 timmar, tog aldrig slut, fast jag fick lite hjälp ;P Men satan va gott det ser ut.



Bilder från helgen :)


Jag och Maria..




Haha! ;)


Jag och Bim på zäta..



Ne nu ska jag byta om, sen blir det solning.

Ciao!


Bruuudar


Hate me, Love me

I don't care..


Blev inte så mycket sovande nu på morgonen, både jag och Bim har blivit sms bombade av Maria som ville få upp oss så vi kunde åka iväg till marieberg.. Men nu när vi väl är uppe och ska ner på stan så vi kan dra iväg, ne då måste hon städa först innan hon kan hämta oss.. Mongo! :P

Kommer bli hur kul som helst ikväll. Jag, Bim, Maria, Linn, Malin, Sandra L, Sandra A, Zara. Heeela ligan :)


Ne nu måste jag skynda mig.

Ciao

I'm baaack ;)

Nu är jag hemma hos Bim i Kumla, sitter och dricker vin.. Mitt älskade hjäääärta! Och självklart har hon världens finaste lägenhet. Jag tror jag ska flytta hit ;P Men hon klagar bara på mig, för jag slänger alla mina grejer överallt :P

Blir nog en sväg på Zäta ikväll. Måste ju checka läget :)
Hoppas jag får träffa mina andra hjärtan, annars blir det imorrn..

" I det enkla bor det vackra" det är de första man ser när man kommer in i hennes lägenhet och det är såå Bim ;) Love!






Såhär kul har vi ;P

I'm not pop...

I'm hip hop..







Tipsy

Igår kom Heidi hit.. Vi satt och pratade, lyssnade på musik och drack lite öl. Sen drog vi ner på stan där vi trodde att det kanske skulle vara lite folk ute iaf. Men det var det ju självklart inte, så det blev en riktig bar runda..
Först vart det Harrys, sen O'Learys, och sista ölen vart på Time Out. Hade jätte kul :) Försökte ta lite bilder, men vet inte vad jag gjorde för fel :P














Korn kommer till arvikafestivalen ;)

AfterWork

Snart kommer Heidi hit. Ska dricka nån öl och kolla lite grejer på datorn ;P
Sen blir det stan och after worken.. Ska dra med oss Sofia med :)

Var på stan förut med Sofia och Andreas, käkade lunch och kollade runt lite. Hittade ett par leggings från MQ. Skit snygga :)



Tycker det var så snyggt med knapparna längst ner :)

Godingar

Lyssnar på The Voice på datorn medans jag städar.. Så helt plötsligt kommer en riktig gammal goding.
Sean Paul - We be brunin'
Ååååh vilka minnen! Mina hjärtan, fy fan va vi ska dansa i helgen. Måste nästan bränna en skiva med massa gammla låtar som vi alltid lyssnade på.


SolSolSol

Underbart väder ute, och här sitter jag och hänger. Försöker komma på vad jag ska göra men inte så lätt när alla jobbar eller sover vid den här tiden. Fick iaf tag i Sofia som alltid är vaken tidigt :P Så vi kanske ska ses på på stan och äta lunch lite senare. Men sen då? Har ingen lust att gå runt på stan själv idag.. Skulle vilja gå på nån afterwork ikväll. Men då är det ju att få med sig nån med. Ska testa att ringa Heidi, för vi måste ändå träffas och prata om våra planer i sommar ;)



Lovely B & A ;)

I helgen ska jag till Kumla. Jag längtar verkligen som en tok efter mina hjärtan! Känns som det var 100 år sen jag var där..
Måste köpa inflyttningspresent och B också  idag;P

Lost ikväll!

Ikväll börjar äntligen Lost igen! Har längtat som en tok. Hatar att dom har så långa uppehåll, man hinner ju glömma vad som har hänt.



Hoppas det blir Sawyer och Kate i den här säsongen :P

Gammelfaster

Fick nyss veta att jag blivit gammelfaster igen :) Blev en liten tjej den här gången som ska heta Lowa.


Rasmus och Lowa :)



Sen är jag ju gammelmoster också åt världens sötaste unge. Melody :)


People always leave

Sitter här och käkar frukost och kollar på Rachel Ray. Jag önskar verkligen att jag kunde laga mat som hon gör. Bara häller i lite så blir det kanon. Fast iofs så vet man ju inte hur det smakar?

Fick en samtal från polisen förut.. Jag gjorde en anmälan förra sommaren, det var nån idiot som tog sig in i min dator och tog mina mail uppgifter och tog över mitt tradera konto och började köpa och sälja saker i mitt namn, men skickade aldrig pengar eller sakerna. Så nu är jag avstängd från tradera pgr av den idioten. Iaf.. Såhär lång tid tog det för polisen att ta tag i min anmälan.. Jag kämpade i nästan 2 veckor för att lyckas få tillbaks min mail. Och dom har inte gjort en skit! Jaja finns väl inte så mycket att göra åt saken nu..


Idag blir det att vara hemma hela dagen, ska städa och tvätta. Kanske klämmer in en långpromenad där med, har ju blivit hur duktig som helst :P

Fear and Loathing In Las Vegas

Det här måste vara en av världens bästa filmer. Måste ses!



Johnny Depp är defenitivt den bästa skådisen i världen.

. . .


Far och flyg

Idag har det vart far och fläng för hela slanten..
Var tvungen att storhandla idag och det är ju inte det lättaste utan bil så jag och M gick först och käkade på stan sen var vi tvungna att ta bussen till Torshälla för att hämta hans pappas bil.. Sen iväg och handla, sen lämna bilen och sen ta bussen hem. Jobbigt kan jag lova. Tog verkligen hela dagen. Men men.. Nu har jag mat i kylen igen iaf. Men tror nog det är dags att skaffa bil igen..

Ne nu blir det sängen och ett avsnitt av Gossip Girl.

Värme!

Yesss nu är äntligen värmen här!  Så in i duschen och på med conversen och solbrillorna för nu ska det ut och knallas.



Är på riktigt bilkörar humör idag med :P Vill bara sätta mig i en bil och köra runt och lyssna på bra musik.. Jag vet, jag är knäpp ;P



Kumla ;P

Bombad

Jag är totalt hjärndöd idag.. Fy fan va jobbigt det var att gå upp i morse. Var hemma vid typ 2.30 i natt, var hur trött som helst men bara för att jag kände att jag var tvungen att somna så kunde jag inte. Så har legat och rullat runt i sängen hela natten. Sen var det bara att gå upp kl 5.30.. Var som i en dimma, kommer kanppt ihåg vad jag gjorde i morse. Åkte för långt med bussen iaf :P Lyckat!

Nu ligger jag iaf i soffan och funderar på vad jag ska göra. Festa eller ta det lugnt.?









Spontan

Idag har det vart full rulle och än är inte dagen över.
Vaknade kl 8 i morse av någon konstig anledning.? Så jag bestämde mig för att gå ut och gå. Vart en långpromenad i skogen med Shiva. Duktig jag är va?

Sen mötte jag upp pappa på stationen kl 10 och gick och käkade frukost.. Sen vart det lite shopping. Fick äntligen mina vita converse! Så nu är jag med i converse gänget. Cooolt! ;) Fick även en kaffebryggare köpt och lite annat smått. Så nu har jag det med..
Sen åkte vi hem till mig och fikade lite tills det var dags för käre far att åka igen. /:

Efter lite testande med mina nya skor vart jag svin hungrig, och inte har jag nått i kylen så blev att knalla iväg och testa vietnam resturangen här borta. Kommer hem, sätter mig och käkar och precis när jag är klar ringer Sofia och säger att jag ska följa med till Max och bolaget på en gång. ¨Så det var bara att lyda och följa med :P Men där dumpar hon och Andreas mig för hon var tvungen att åka iväg och jobba. Så då tänkte jag att eftersom jag ändå är vid Tuna Park kan jag ju kika lite. Yeah right! Där försvann ännu mer delar av lönen, och jag som bara skulle köpa hårfärg, men jag fick med mig allt förutom just det. Bra Alexandra! :P
Sen skulle jag med bussen. Visste att det fanns en busskur precis utanför så jag gick dit. Ja men visst, självklart har jag missat bussen precis, och nästa går inte förns om 1 timma. Så jag gick ut till vägen istället, för där borde det ju gå iaf. Men då hittar jag ingen satans busskur istället, så jag gick och gick i 100 år tills jag nästan var vid stan. Jag höll på att dö. Men tillslut hittar jag en, och nu är jag hemma.

Så nu har jag just hoppat ur badkaret och ligger i sängen och luktar på mig själv ;P Kan bara inte låta bli. Har en helt underbar duschcreme från H&M, Berry Crush heter den.. Iaf.. ska strax börja göra mig i ordning. För ikväll blir det att fira en jobbarkompis som fyllt år. Men blir lugnt för min del för i morgon ska jag jobba från kl 7 /:




Fredag

Dags att åka till stan och träffa pappi :)



Dance like nobody's watching

Kolla in mina snygga skor. Jag älskar dom! Kan det inte bli lite bättre väder så jag kan använda dom?
Braxorna köpte jag igår också ;) Jag vill ha sommar!



Snyggt med skadeteknik kartongen...  ;P


Ruffs

Idag blir work för hela slanten.







I morgon kommer min käre far också :) Skönt att han får komma och hälsa på lite då och då och se storstan Eskilstuna ;P

Lost

Nästa tisdag börjar Lost igen. Yeess vad jag har längtat! Det finns verkligen ingen bättre serie.


Amsterdam

Just nu går det ett program på 3an där en kvinna ska testa cannabis. Hon ska bo och jobba på en coffeshop i Amsterdam i en månad. Helt sjukt program.. Men jag vill så gärna tillbaks dit. Det finns faktiskt mer saker i den staden än röka.

De visade från gatan vi bodde på. Vi lyckades verkligen hamna på den bästa gatan. Allt fanns verkligen där och det var hur fint som helst. Alla klubbar, fina resturanger, roliga affären, alla dansare och folk som uppträdde utanför. Hur grymt som helst.

Leidseplein heter stället där vårat hotell låg.







LOVE IT!

Shopping.

Jag vill ha mina saker nu!
Känner mig som en riktig shopaholic ;P


Här är några av sakerna jag beställt.. Tycker speciellt handbojorna är coola ;P


Nyvaken

Vaknade nyss av att jag fick post. Lönespecen kom ju så det var jag jú tvungen att kolla ;P

Idag blir det stan en sväng med Sofia, tror jag. Hatar att gå på stan själv, inte alls samma sak. Men egentligen ska jag inte gå på stan. Jag handlade absolut ingenting förra månaden för jag tänkte spara lite pengar. Yeah right! Nu har jag beställt så myket grejer på internet istället så jag vet knappt vad det är :P haha. Och på fredag blir det en riktig shopping dag, fast jag inte ska. Men jag måste ju. det är ju vår snart :P

Sitter och lyssnar på min kära väns nya låt. Hur bra som helst. Foppa the one and only! :)


Lev livet!

Treasure yesterday, dream of tomorrow, but live today.

Sensation

Förra året (för er som inte vet) var jag, Marko, Andreas och Foppa i Amsterdam på Sensation. Sensation var väl sådär. Är mer för lite hårdare musik. Men det fanns stunder då det var hur grymt som helst.
Som på det här klippet, när dom släppte bollarna. Vi hade hur kul som helst, hoppade som idoter hela högen och försökte nå dem. Men den enda som klarade det var Andreas som är 3 meter lång :P

För er som funderar på att åka utomlands och inte vet vart. Åk till Amsterdam! Det är absolut den roligaste och finaste staden jag vart i. Hur grymt som helst.

Vill ha!

Hur coolt var inte det här? Jag vill ha!


Bildbomb 2

Här är lite gamla och roliga bilder på de bästa :)


Jag + mina älskade hjärtan. Typ 5 år sen :P


Bror, Marko och jag för vääldigt länge sen :P


Andreas, Jag och Foppa i Amsterdam


Charbel, jag och Tony


;P


Foppa och Emil.


AlleBalle, Sandriich, Liinns ;)


Marko och Jonas :P


Älskade Anthony :P

Älskade Shiva

Finns ingen bättre hund än min bebis Shiva. Så är det bara!
Var iväg en sväng nyss och när jag kom hem så slänger hon sig på mig och ska absolut ligga i mitt knä. Hon är en liten hund i stor förpackning. Hon är bara för underbar!


!!

Idioter hela högen. Fuck Off!

Me Myself And I




Livet

Look. Listen. Choose. Act.

Idol nästa

Det är ganska lyhört i det här huset.. Brukar höra hur min granne sjunger när han lyssnar på musik. Sen rätt som det är börjar någon alltid stortjuta mitt i allt. Jag har alltid trott det är en hund som ylar för det låter riktigt hemskt.
Men nyss börjar han vråla helt utan musik så det hördes ännu mer. Han sjunger Takidas nya låt tror jag, :P
Sen började tjutandet igen, och nu hör jag att det är Han som stortjuter efter att han har sjungit lite.
Det roliga är att jag har sett honom en gång. Han är rakad och värsta muskelberget. :P Inte direkt det första man kan tänka sig när man ser honom att han är en stortjutande sångare ;P ahah

Tror iaf jag ska anmäla honom till Idol. Det brukar väl vara nått sånt där att man kan anmäla nån så åker dom och överrakar personen, och så får dom en audition.? Kanske skulle göra honom lite gladare. För det är ju faktiskt lite tragiskt.



Utgång

Igår vart det utgång efter jobbet. Jag, Sofia, Sandra och Andreas.
Hamnade på Nybron och hade hur kul som helst. Förutom att alla drog direkt utom jag då. Som tur var hittade jag Mia, så jag hade jätte kul ändå :)

Var riktigt party sugen efter krogen så jag och Mia försökte hitta nån efterfest. Men det slutade med att jag hamnade hemma hos M där han hade fest, men var inget för mig, så åkte hem och gjorde världens godaste mat och gick och la mig..
Så så såg min kväll ut. :)


Nu är ju hur sugen som helst på en pizza eller kebabtallrik. Men jag orkar verkligen inte gå iväg :P
Kan inte nån åka iväg och köpa det åt mig och sen lägga den utanför min dörr och ringa på? Det vore min dröm just nu :P haha.



Qlimax!

Jag vill tillbaks!

En Shopaholics Bekännelser

Håller på och läser en bok som heter En Shopaholics Bekännelser. Det var Bim som tipsade mig för länge sen om de här böckerna. Typiskt mig och Bim ;) Vilka tjejer vi är :)
Men iaf, så ser jag att det kommer en film med samma namn. Den verkar hur bra som helst! Och den har premiär samma helg som jag ska till Kumla. Så då blir det att dra ihop tjejligan :) Love it!
 




Flitig

Jag är otroligt flitig idag :) Har storstädat, tvättat, bytt gardiner och till och med tränat lite. Så snart kommer jag väl få världens träningsvärk. Men det är bra de.. Är ju snart sommar så måste ju komma i form ;P

Nu har bara min oändliga garderob kvar som jag måste rensa ut. Vet inte ens vart jag ska göra av allt.


Jag och Maria


Minnen

Har så otroligt många minnen till de här låtarna.
sommaren när man var 16.. På dagarna åkte jag och mina hjärtan till skogsbrotten och träffade grabbarna. På kvällarna hemma hos Marko på hans balkong  eller hos Linn :P Jag vill tillbaks!
Tänk va livet var lätt då.

Förbannad!

Har försökt få en tvätt tid nu rätt länge.. Fick en idag kl 20. Så jag tar min tvätt och går iväg till tvättstugan. Men då är det någon idiot som har tagit min tid! Det var inte så att det bara var 10 min kvar på tvätten. Ne idioten har precis satt på en ny maskin. Jag blev galen! Tänkte först kasta ur tvätten, men väntar istället och går dit snart, så hoppas jag på att personen kommer dit så jag får ge han/hon en riktig utskällning. Jag är så förbannad! Finns inget värre. Verkligen noll respekt. För hur lätt är det för mig att hinna tvätta när jag jämt jobbar så konstiga tider?

Idiot!


. . .


. . .

Moore

Efter ett jäkla tjat från Sofia så får ni det här..
Värsta grejen ;P





100 år sen! :P

Sälen.?

Nu när det börjat snöa igen så har jag blivit sugen på att åka iväg och åka lite skidor och bräda. För våren verkar ju inte vara på g än iaf /: Så jag vill åka till Sälen eller nått. Dra ett helt gäng och bara ha super kul.
Så om någon av er som jag känner läser det här och vill följa med. Call me! :)





Fräna kläder, ellerhur? :P haha

Jag vill dansa!

Blir så sugen på att börja dansa igen. Skulle verkligen vilja börja, men vet inte hur jag ska få tid till det. Men kanske i höst om jag börjar plugga :)  








Sjukt duktiga!

Brills



Dom här vill jag ha, coola va? ;P


. . .


Bildbomb

Jag sitter och går igenom bilder från min gamla blogg. Hittar hur mycket roligt som helst :P
Här har ni lite..


Jag på nyår.


Bella och Shiva


Jag, Marko och Foppa i Amsterdam


Foppa, Andreas och Marko i Amsterdam


Jag och Andreas förra sommaren.


Dom bästa. Qlimax 2007.


Jag som blond :P


16 år ;P


Marcus, Marko, Anthony, Maria, Patrick och Tobbe :)


Västervik 2006.

Pensionärer

Jobbat idag, som vanligt. Men nu är jag ledig i 3 dagar, om inte någon blir sjuk så jag måste hoppa in, händer ju ganske ofta /:
Morgondagen är  iaf full med ärenden, städning och tvätt. Men först ska jag sova ut. Så fan om någon ringer och väcker mig och inte har nått vettigt att säga, för så är det alltid med mina kära vänner ;P Men jag älskar er ändå.


Började fundera på jobbet idag. Där jag jobbar är majoriteten av kunderna pensionärer. Har aldrig riktigt tänkt på hur livet är när man blir så gammal, men som häromdagen kom en tant in som kanske var 80-85 ¨år. Började prata med mig som vi känt varann i evigheter. Har aldrig träffat människan förut, men hon började prata om hennes man som gått bort, och att hon bor på ett ålderdomshem sen några år, och det var flera månader sedan hon vart ute. osv...
Vad skulle jag säga? Det enda jag fick fram var -jaha, -ojdå, - mm, - vad tråkigt..
Är det så när man blir gammal? Trodde det var en myt att äldre går till affärer eller liknande bara för att få prata av sig. Det är ju riktigt tragiskt. /: Jag hoppas iaf jag har någon vid min sida när jag blir gammal och grå, för jag vill inte bli sådär. Jag ska ha en man, barn, barnbarn och massa vänner :)



Måndag

When it's good, then it's good, it's so good, 'till it goes bad.



RSS 2.0