OMG!

Ni måste bara läsa det här..
Sitter här med Shiva i famnen och tårarna kan inte sluta rinna.
Hur kan man vara så elak mot ett djur?
Min älskade älskade Shiva..



Jag föddes av en alldeles underbar mamma, en Amstaff, vacker som få.
Min pappa var en stolt och vacker Pitbull, sju syskon var vi och lyckligaste på jorden.
Vår husse och matte var dom bästa tyckte vi då, men nu i efterhand så var dom nog inte det. Då skulle dom ha varit mer noga i valet av våra nya mattar och hussar.

Den stora dagen då jag skulle åka "hem" med min Husse kom, lite skrämmande men samtidigt spännande, full av bubbel i magen klev jag innanför dörren, blev så till mig att jag råkade kissa lite på mattan i hallen, PANG!...jag kände hur smärtan kom rakt i magen, och sedan orden,

"HUNDJÄVEL"!...
"Faan, du ska inte pissa inne, är du helt jävla väck!"

Jag lyftes upp i nackskinnet och nedkastad på en tidning i hörnet utav hallen, jag var så rädd och förstod ingenting. Tårarna började kännas i ögonen, jag förstod inte vad som hände.

"Du pissar där i fortsättningen!..fattar du det!"

Jag låg kvar i det hörnet resten av kvällen, vågade inget annat.

Mat ställdes fram men min aptit fanns ingenstans. Jag hörde hur han ringde till någon,

"Fan, hunden äter inget, vad ska
man göra?...Jasså ska man svälta den så äter dom sen, Okej, Tack!"

Maten togs bort och efter det så åt jag när jag fick. Det vill säga när han tyckte att jag skulle äta och inte när jag själv ville.

Denna oregelbundenhet med maten gjorde att jag fick väldigt ont i magen och svårt att bajsa, inte så lätt heller att bajsa när
någon står och skriker att man ska skita och det jävligt fort, för han ska iväg!

Lärde mig snabbt att vara ensam hemma mest hela tiden,enda gångerna jag fick följa med var när vi skulle in till stan och träffa hans kompisar. Då skulle jag visas upp och vara cool.

"Faan, hälsa på hunden kompis!"

Åh, någon som vill hälsa på mig tänkte jag och sprang fram o hoppade upp!... PANG!. smärtan for som eld genom kroppen och jag segnade ned till marken ylande

"Du ska ha respekt för mig Hundjävel"

Han sparkade mig rakt på mina pungkulor, jag minns inte så mycket ett tag, bara att han tog tag i mitt halsband och släpade med mig hem.
Väl hemma kröp jag in i mitt hörn, där låg jag i ett dygn och funderade på vad jag gjort för fel. Jag gjorde ju bara som han sa ju!?

Några dagar senare så låg vi och tittade på tv tillsammans med några av hans kompisar, vilket jag tyckte om, för då fick jag alltid vara med i "flocken".
Kröp närmare husse och slickade honom på kinden för att visa hur glad jag var

"Jävla hund! Så jävla äcklig du är! Försvinn!"

Slaget träffade rakt över nosen och jag flög över madrassen på golvet, jag skrek inte, och inte kissade jag på mig heller, för då vet
jag att han blivit ännu ledsnare på mig. Jag vill ju inte att han ska vara så ledsen på mig ju.

Så här gick vårt liv till under ca 1år, jag försökte och försökte att göra allt som husse sa åt mig, ville ju att han ska vara stolt över mig.
Ibland så lyckades jag, men oftast inte och då gjorde det ont i hela kroppen i flera dagar.Med ett brutet revben i kroppen så hände det som inte fick hända, vi var ute på gräsmattan och kissade sent på kvällen, jag såg inte vad som hände men plötsligt ropar husse

"Ta idioten, på honom bara"

Jag tänkte inte, bara handlade, min husse var i fara, snabbt som blixten flög jag på mannen som stod lutad över husse och fick tag i armen på honom. Jag bet för allt vad jag var värd, smärtan i revbenet glömde jag nästan i all rädsla i att förlora min husse.

Jag finns inte längre ibland Er, men till alla Er som har en hund.

Var rädd om oss!


Tagen från Zara :) http://zwinkler.blogg.se/




. . .

Tjohoo..
Imorrn går första flytt lasset :) Jobbar iofs till kvällen där någon gång så blir bara några kartonger. Sen är vi lediga på fredag och tar resten då :) Ska bli så härligt, med ny lägenhet.


Ne nu ska vi kolla på Oz.

Tjao


Den bjuder jag på ;P

Flytt..

Usch det är så sjukt mycket att fixa inför våran efterlängtade flytt.. Adressändringar, flytt och uppsägning av abonomang, el, hyror, få iväg lägenheter osv osv.. 
Allt har hänt så himla snabbt så redan imorrn får vi nycklarna till våran super fina vindsvånig ;) De ni! Tak terass, öppen planlösning, 92 kvm, 3 toaletter. Ojoj va härligt vi kommer ha det. Och det bästa av allt. Den ligget MITT på stan. Kommer bli lite farligt när det börjar klia i fingrarna efter kläder och skor. -Älskling, du får nog binda fast mig ;)


Är ledig idag som tur är.. Så håller på och packar ner det jag kan bära. Men nu är kartongerna slut, så måste iväg och hämta fler.. En cigg på det sen kör vi!

Förlåt alla mina kära vänner för jag är så frånvarande och inte hör av mig. Men det är så sjuukt mycket nu. Men det blir bättre snart. Då får ni komma på fest på terassen :)



Hit ska vi snart. Romantiskt ;)



Stackars djur..

Sitter här i soffan med öppet fönster och lyssnar på några idioter som uppträder på parken zoo ca 1,5 km här ifrån. Men det låter som det är grannen som har fest. Helt sjukt högt de måste spela.
Kom och tänka på en sak. Borde inte det vara extremt högt för djuren som är på parken zoo? Hur vana kan dem vara med så hög musik och massa människor som står och skriker och sjunger? Borde inte det klassas som djurplågeri?
Bara en tanke..


Har inte skrivit så mycket på sistone. Har haft semester den här veckan, men det har vart full rulle hela tiden och det är massa saker på g. Men vill inte skriva nått om det än.. Så ni får ha tålamod helt enkelt..
Ne nu ska jag tvätta bort sminket sen krypa ner till min älskling.


Ciao.


Föresten.. Nu kunde vi har suttit på någon mysig resturang med min bror i Turkitet i värmen.. Men vi skippade det. Hur dumma är vi egentligen? :P


Bilder..

Lite bilder från helgen..


En dag i solen..















Storm&höst

Är det höst ute nu helt plötsligt?
Sitter och kollar ut genom fönstret, är lite rädd att trädet utanför ska rasa in..


Jaha då har man semester igen, och det börjar såklart med att Alexandra är så dålig så hon inte kommer ur soffan. Yeeey!
Fuck off säger jag bara! är så otorligt trött på det här.. Kan väl vara mysigt ibland att bara va inne, men nu börjar det fan bli trött samt. Hungrig är jag hela tiden också.. Kan det bli bättre?

jaja så kan det va.. Har iaf förmodligen fått iväg min lägenhet nu, så det är hur skönt som helst. Och babe är iväg och säljer lite av mina möbler. så det är också super :)

Och jag ligger här i soffan, mular godis som babe var så snäll att åka och köpa åt mig. Ska strax slå på ett avsnitt av OTH också, och bara vara tjejig.

Men är grymt sugen på att åka iväg till tuna park en sväng sen. Men får se om jag vilar en stund och kanske orkar sen. Jag vill ha Wii!!


Föresten.. Jag fick en överraskining av M i helgen. En romantisk resa med spa hotell till Tallin i slutet av augusti. Älskar dig babe!

SOMMAR!

5f8af92172dc97658729481e5d90b9c1.png

Kolla varifrån!

SOMMAR!


jag och...

0-20b5094a99c02caea184992159964068.png

Kolla varifrån!

jag och sofia tog en sväng på stan, men sen vart det fika dags. Gissa vilken som är min :p


En fralla..

Åh vad jag skulle vilja ha en sån här någon dag. Är dom inte för söta? :)


Fransk bulldog

Em city..

Precis avslutat en hel kväll med serien Oz.. Hur bra som helst, för er som inte sett den.
Den visades för några år sedan på tv3 och ztv tror jag det var, på sena kvällar.



Orka..

Ännu en jobb kväll avslutad..
Kom hem nyss, svin hungrig som vanligt. Och älskling hade gjort ägg åt mig :) Så var äggmackor men massa kaviar.

I morgon ska jag en sväng till Örebo och träffa pappi. Sen hem igen och förmodligen träffa Sofia en sväng. Sen blir det iväg och storhandla.. Maaassssa mat. Mumma!


Ne nu ska jag lägga mig i sängen.

Natti!



Just jävlar, den där tröjan hade jag glömt bort som jag har på bilden. Var min favvo där ett tag, tills jag tappade den någonstans i Sthlm!? Smartooo :P

Britney Spears

Hon är bara föör bra! Och vilken show då, var som 10 i en. Vi visste inte vart vi skulle kolla. Britney, halv nakna människor, akrobater, dvärg... Helt sjukt bra :) Men önskar att vi hade kunnat stanna i Sthlm en natt och kanske haft stå biljetter, så vi kunnat dricka lite och dansa. Men men, det får bli en annan gång :)


Men resan dit ska vi ju knappt prata om :P tog väl nästan 2 timmar bara inne i Sthlm. Var ju stopp i hela stan pgr av massa byggen, och vi var så kissenödiga så vi visste inte vart vi skulle ta vägen + hungriga. Men tillslut kom vi fram, och det var det värt, hela resan 100 ggr om :)


Men vart fan tog gimme more vägen? /:

Maria och Linn tog massa bilder, men har inte fått dom än så får bli nån annan dag.

Ciao

Så otroligt coolt!

Ni måste kolla hela klippet. Åh vad jag önskar att jag hade vart där..
Föresten så har jag dansat med en av tjejerna i Bounce, de ni ;P




Britney, Here we come!!!

Tjihoooo, Sthlm idag! :) Äntligen ska vi få kolla på Brittan. Ska bli så grymt kul.
Sitter här och peppar mig själv genom att lyssna på hennes skiva. som babe hade på sin dator? :P
Fick som tur ledigt idag, men Maria jobbar till 13 så får vänta ett tag på att vi ska åka.
Jag skulle egentligen tagit egen bil, men Maria och Linn åker ändå förbi E-tuna så dom hämtar upp mig :)
Åhhh satan va kul det ska bli. Stod i köket igår och sjung lite gimme gimme mooooreee, för Marko men han tyckte inte det lät så bra. Men ikväll kan jag vråla bäst jag vill utan att nån hör :P haha



Väntar på en samtal. vill att dom ringer nuuuuu!!






Såååå grymt!!

Roller babies

Tjohoo vilken rolig reklam :)
Haha!

Oz

Jobbade till 22 igår. Marko, Tony och Tanja kom och hämtade mig och vi åkte hem till Marko(och mig) drack lite vin och pratade, men jag vart helt slut så jag somnade.. Men vaknade typ hela tiden så är helt slut idag + att jag är bakis, konstigt nog.

Vid 14 kom Tony, och vi åkte hem till mig och hämtade min tv som han och Tanja köpt. Sen vart jag taxi där ett tag, och fick köra fram och tillbaks. :P Åkte även förbi en pizzeria och köpte med mig en kebab tallrik. Hämtade också ut Oz boxen som jag beställt åt Marko :) Så blir nog bänkat framför tvn ikväll.. Är ju 21 skivor och nästan 50 timmar. Jihooo! :)






124 miljoner!!

Kom nyss ifrån doktorn.
Tydligen har jag bara en "vanlig" förkylning så det finns inget att göra åt saken. IDIOT! va snackar du om??
Fick jag at ett  äckligt stick i fingrret helt i onödan. Usch va äckligt det är. Trodde jag skulle svimma :P
Nål fobi, javisst!


Föresten jag och Marko fick rejält med vuxen poäng igår. Lite hemligt sådär, men satan va vuxen man kände sig :P


En sak till, bara så ni vet så vinner vi 124 miljoner på lotto ikväll. Så inatt blir jag miljonär mina kära läsare :) Då drar vi alla min hjärtan på en låååång semester med paraply drinkar och lyx :)
Fy fan vilken dröm att ta med sig alla man tycker om och dra iväg. Bjuda på allt och bara leva lyx. För vinner man 124 miljoner så lägger jag lätt 1 miljon på en resa :)
Så bäst för dig att du är en bra vän, för då sitter vi på ett flyg redan den här veckan ;P








Åh vilka drömmar ;P

Trötter..

Jag bli verkligen galen på det här. Jag blir aldrig bättre.. Men har iaf ringt doktorn nu så har tid kl 14. Får vi se vad dom säger. Måste jobba sen med.. Men jag känner att jag verkligen inte orkar egentligen. Men vad ska man göra? Måste få in pengar.. Har ju så mycket planerat nu framöver så need the money..

Ska på Britney på måndag, sen har jag semester veckan efter.. Då ska vi förmodligen hitta på nått kul.. Sen om några helger blir det förmodligen fest i Västerås, sen helgen efter blir det bröllop :) Så det är fullt upp...


Ne nu ska jag nog blunda en stund innan jag måste iväg till doktorn.


/A

Jag hatar det här!!

Jag kommer snart hosta sönder mina lungor. Det gör så ont! Och det går aldrig över.. Jag hatar det!!



Igår började jag jobba igen.. Gick väl sådär. Har bara haft semester i en vecka men hade redan glömt massa saker :P sjukt.. Men men, annars gick det helt okej. Skulle jobba kl 9-18 idag men frågade Heidi om hon ville byta tid så jag får jobba kvällen istället. Mycket skönare, för då fick jag sova ut. Men Maria var ju tuvngen att ringa och väcka mig som vanligt :P


Ne nu ska jag försöka dricka min kokheta oboy ur min fina "jag saknar dig" kopp jag fått utav Bim :)






Jag älskar min lilla familj :)

Open up your eyes

Jag har blivit kär i den här låten. Den är ju så sjukt bra!



?

Ska man inte kunna få känna sig trygg någonstans, eller känna att man hör hemma någonstans?
Vad är hemma egentligen?

Stackars mig!

Snoret rinner och hostan är hemsk.. Kan det aldrig ge sig?
Legat i soffan hela dagen och sovit till och från.. Ligger och äter choklad och dricker cola,medans älskling sitter här breve och suckar framför datorn :P

Vart en sväng till Örebro och Kumla igår. Åkte även ut till Markos mammas stuga och fikade :)
Sen vart det tillbaks till Eskilstuna, och Markos vänner kom över. Hade det jätte trevligt, och det vart 100 ggr bättre när Tony och Emil kom i natt :)


Ne nu orkar jag inte skriva mer..




Satans förkylning!

Jag blir galen. Kändes ju som min förkylning var på väg att gå över. Men nej då! Nu är det ännu värre. Håller på att tappa rösten också /:

Måste åka en sväng till Kumla idag så fort babe kommer hem. Men först ska vi förbi Tuna Park och hämta hans nya klocka :) Jet Set for life ;) haha. Funderar också på att skaffa en ny. Är ju 50% på alla nu.. Men får bli när lönen kommer..

Som sagt måste iaf en sväng till Kumla/Örebro och fixa lite grejer..+ att vi måste till gravarna. Hoppas på att hinna träffa mina hjärtan en sväng också. Sen ska vi ut till Markos mammas sommarstuga :)


Ne nu ska jag käka lite frukost sen in i duschen. Sen ska jag nog testa att klippa min själv ;P


Ciao!


(något gammal bild ;P)

Snart är det dagr för Stockholm och Brittan med Tore och Maria :)

Värme

Igår vart det en promenad till Vilsta med Hanna och hundarna. Trodde det skulle vara kallt ute, men det var det ju verkligen inte. Så hundarna fick bada, och jag var bra sugen på att själv hoppa i, men var inte så fräscht just där så struntade i det.

Sen när Marko kom hem vart det en liten promenad sen bakade vi bullar :P Duktiga vi är ;)

Ne nu har jag massor att ta tag i.

/A




Kreta..

Nu kommer lite bilder från Kreta för er som inte sett dom förut :)



Snygga :P









Pappa och Marko :)




Bror :P


Haha ;P

RSS 2.0